Nick & Priscilla in Azië

Brandalarm, picknicken, sushi en een Night Safari

Rond half 8 werd onze nachtrust ruw verstoord... Het brandalarm ging af. Nou heeft Priscilla al veel verhalen gehoord over brandalarmen in hotels, maar we hebben het dus nog nooit meegemaakt. Wij het bed uitgesprongen, half aangekleed naar beneden gevlucht via de nooduitgang... bleek er helemaal niets aan de hand te zijn toen we beneden kwamen (gelukkig!). Er was een stroomstoring (ofzo?). We konden de liften niet gebruiken, dus zijn weweer via de noodtrap naar boven gegaan. We hebben daarna lekker uitgeslapen. En af en toe ging het brandalarm weer af, maar het bleek een test van de monteur (Nick heeft even voor de zekerheid dereceptie gebeld).Rond 12:00 uur hebbenwe bij een bakkertjenaast het metrostation heerlijke aparte broodjes gekocht. Daarna hebben we een touristpass(voor metro en bus) voor 2 dagen gehaald en ringgits omgewisseld in City Hall, eenmodern winkelcentrum.Vervolgens hebben we onderweg naar het Ford Canning Parkop een mooi grasveld gepicknickt. Wat is het hier toch heerlijk warm!We wisten nog niet wat voor avondeten we dit keer wilden, maar we wisten wel dat we naar Holland Village gingen. Uiteindelijk hebben we Sushi gegeten bij Sushi TEI. Yummm Yummm! Op een lopende band kwamen allerlei heerlijke bordjes langs. Wat voelde dit gezond zeg. Heerlijk! Haha. Om 19:00 uur zijn we met de metro en bus naar Night Safari Singapore gegaan. Dit is een dierentuin die je in het donker moet bezoeken. De dieren gedragen zich heel anders wanneer het avond/nacht is. Dit was ook weer helemaal geweldig. We hebben echt heel veel verschillende dieren gezien. We zagen een Fishing Cat vis vangen (!), Hyena's gevoerd worden (wat een gespierde beesten....), Leeuwen op Pride Rock chillen, een Serval van heel dichtbij ons bestuderen, grote vleermuizen en een heel klein baby vleermuisje genieten van het fruit in de bomen, een grommende tijger en nog veeeeeeel meer. We hebben hier geen foto's gemaakt, omdat we (natuurlijk) geen flits konden gebruiken. We hebben eerst het park met een tram doorgereden, daarna hebben we de verschillende walkingpaths bewandeld. Ook dit is weer echt een aanrader! We gingen rond 23:30 uur terug met de bus naar het metrostation. We hadden geluk, want we kwamen ver met de verschillende metrolijnen. We hadden de laatste metro's. Helaas konden we de laatste haltes niet meer doen met de metro, dus hebben we nog even een taxi gepakt. Uiteindelijk gingen we rond 01:00 uur slapen...

Jeetje, nog maar een paar dagen en dan is het alweer voorbij!