Nick & Priscilla in Azië

Petronas Twin Towers, Batu Caves & Tropical Spa

We moesten vroeg op, om kaartjes te bemachtigen voor de Petronas Twin Towers. Dus wij rond half 8 naar de metro gelopen... duurde het alsnog 1 uur! Ook al leken de torens ZO dichtbij. De aansluiting was gewoon niet helemaal lekker. Dus rond half 9 stonden we in de LANGE rij. We zagen dat de vroege kaartjes voor ons neus verkocht werden. Alles werd namelijk bijgehouden op een scherm. Uiteindelijk hadden we kaartjes voor 12:00 uur. Hmmm we wilden ook nog naar de Batu Caves en om 19:30 uur hadden we gereserveerd bij the Tropical Spa. Nouja, moet lukken toch? Dus eerst nog even tot kwart voor 12 shoppenin het grote winkelcentrum dat in de twintowers zit en daarna naar boven voor het mooie uitzicht. De torens zijn beide 452m hoog. Het uitzicht was inderdaad heel mooi! Na de Twin Towers zijn we met de trein naar de Batu Caves gegaan. De grot is een van de populairste Hindoe heiligdommen buiten India. Heel mooi om te zien. We zijn ook nog de donkere grotten ingegaan met een gids. Pffff.. echt zo donker is het volgens mij nergens. Op een gegeven moment deden we allemaal onze zaklampjes uit... en het voelde zo raar voor onze ogen! We ervaarden hoe het is voor een blinde. Heel vreemd. In de grot leven verschillende soorten vleermuizen en heel veel insecten. Er leeft ook een soort slang, maar deze wordt zelden gespot. We hebben hem wel gezien op een foto. Er liepen ook heel veel kakkerlakken rond. En deze kruisden af en toe onze paden. Iiieeeellll! Er waren een paar rotsen waar er echt miljoenen kakkerlakken op krioelden. Bah! We zagen nog een duizendpoot die alleen hier voorkomt. Er was nog veel meer te zien in de grotten, maar moeilijk uit te leggen. We hebben nog wel wat foto's geprobeerd te maken, maar we mochten geen flits gebruiken. Het was een heel bijzondere ervaring. Na de grotten zijn we weer helemaal naar beneden gelopen, om de trein te halen. 'S avonds hebben we heerlijk genoten van de behandelingen in the Tropical Spa. Weer even helemaal op een andere wereld. Daarna hebben we onze tassen gepakt, omdat we de volgende dag (zondag 22-07) om kwart voor 8 de bus moesten nemen naar Singapore.

Mmmm.. het einde komt nu toch wel in zicht helaas! Het voelt echt totaal niet alsof we al bijna een maand aan het reizen zijn. Als het budget het toe zou hebben gelaten hadden we nog wel wat maandjes er aan vast geplakt! Hahaha. Alles wat wij bezocht hebben tot nu toe is echt iedereen aan te raden... Singapore Here we Come!!!