Nick & Priscilla in Azië

Angry Birds

Het was heel moeilijk om een tentje te vinden waar we konden ontbijten, dus hebben we tot 11:00 uur gewacht, aangezien toen alles open ging. Daarna hebben we de hop-on hop-off bus gepakt (geen aanrader!!!!!) We zijn toen naar Bird Park geweest, waar we prachtige vogels hebben gezien zoals: de pauw, de hornbill bird, de struisvogel, de papegaai, de adelaar, de havik, de adelaar-havik (deze kan van kleur veranderen - van donker naar licht en vice versa) en nog veeeeel meer soorten. We werden op een gegeven moment ook bestormd door hele grote vogels die een emmer met verse vis zagen! Het leek wel Angry Birds. We schrokken ons een hoedje! Het klinkt misschien een beetje saai allemaal, maar het was echt heel erg leuk. Buiten dat, was het ook gewoon heel lekker om door zo'n park te lopen terwijl de zon scheen. Na het Bird Park zijn we weer op de bus gestapt om vervolgens uit te stappen bij Merdaka Square. Dit is een heel groot plein, waar allerlei bezienswaardigheden zijn. Grote fonteinen, eenvlaggenstok van 100m hoog, de Vrijdag Moskee, de oudste kerk van KL en een kunstgalerij hebben we bekeken. Na dit energievretende middagje besloten we terug te gaan naar het hotel. We pakten de bus, maar kwamen middenin een stadsfile terecht. We zijn midden op de weg uitgestapt en hebben de metro gepakt naar het hotel, hoewel...... We dachten dat we bij de goede halte waren uitgestapt, maar het was nog zeker een half uur lopen. We moesten ook op de wegen lopen, want ze houden geen rekening met voetgangers als ze alles afzetten, omdat ze aan het bouwen en aan hetwegwerken zijn. Zonder nog naar ons hotel terug te zijn gegaan, zijn we naar het Italiaanse restaurant Werner's / Piza's gelopen om wat te gaan eten. Het restaurant ligt op een steenworp afstand van ons hotel. Van alle restaurants waar we gegeten hebben (en dan World Cafe niet meegerekend) was deze waarschijnlijk de kers op de taart. Echt heerlijk! Pfff we missen dat wel hoor! Na al die nasi, bami, noodles en rijst met super pittige sausjes e.d. haha! Nadat we uitgeboerd waren, zijn we rond half 10 volledig uitgeteld ons hotel binnen gelopen. We hebben op ons lekkere bedje nog even tv gekeken via de satelliet-tv (Jaja, backpacken kan OOK gewoon heel luxe en niet al te duur zijn.....) Langzaam naar dromenland, want morgen (20-07) weer een drukke dag!