Nick & Priscilla in Azië

Cameron Highlands Secrets

Gisteravond (16-07) gegeten in een Chinees-achtig restaurantjemet lokale lekkernijen. We bestelden Tom Yam Noodle Soup (extra pittig) en een citroenthee vooraf om goed op te warmen. Nou en of dat gelukt was.... Heet en pittig tegelijk. Maar wel super lekker! Daarna nog lamb in claypot en zoetzure kip gegeten. Tonnetje rond gingen we terug naar het guesthouse.

'S ochtends werden we rond 07:00 uur wakker en we voelden ons als Fred & Wilma Flintstone, de bedden zijn zo hard als steen en dan hebben we het nog niet over de kussens gehad. Maar goed... 2 nachtjes is nog wel te doen!

Vandaag (17-07) vertrokken we rond 09:00 uur naar de theeplantages. Het begin van onze Cameron Highlands Secrets excursie. Wanneer je op internet afbeeldingen van de Cameron Highlands opzoekt, kom je ongetwijfeld eerst de mooie groene plaatjes tegen van de heuvelachtige theeplantages. Het uitzicht was adembenemend mooi! Maar we hadden een hele geplande excursiedag geboekt (omdat het anders niet te doen is met die afstanden), dus echt veel tijd hebben we op geen van de plekken doorgebracht. Maar het was eerlijk gezegd voldoende! Vervolgens gingen we naar het hoogste punt van de Highlands, waar we letterlijk met onze hoofden in de wolken waren. De top van deze berg ligt op ruim 2000 meter boven zeeniveau. Als het helder is (dit komt niet vaak voor) dan heb je een zicht van enkele honderden km's. Aangezien het er bijna altijd nevelig is komt dit helaas maar zelden voor... En wij hadden natuurlijk geen geluk op dit moment. We konden nog geen 10 meter ver kijken. Het had eigenlijk wel iets... (de foto's volgen). Vervolgens nam onze gids ons mee naar Mossy Forest. Maar voordat we daar de nauwe doorgang zouden doorlopen, kregen we eerst een lesje 'hoe te overleven in de jungle' door een uitleg over de verschillende planten die je kunt eten en hij verteldedat het water dat in een bamboeplant zit het schoonste water is wat je kunt krijgen in de jungle. Ook weten we inmiddels tot in detail hoe de vleesetende kelk in elkaar zit, haha. Naarmate je meer de hoogte in gaat, krijg je een ander soort jungle. Er zijn, afhankelijk van de hoogte, 6 soorten jungle te onderscheiden. Wij gingen dit keer de jungle in op de grens van het vierde en vijfde segment. De bomen zijn hier kleiner en mos overheerst hier. Werkelijk alles bedekt met mos. In een Lord Of The Rings-achtig decor liepen we drie kwartier door de jungle, een ervaring om nooit te vergeten. Na de Mossy Forest zijn we naar de fabriek gereden waar de thee -die op de plantages wordt geplukt-wordt verwerkt. Niets saaier dan een theefabriek, zoveel is zeker... Met als uitzicht de plantages, hebben we genoten van groene- en een camillethee. We dachten dat we nu zouden gaan lunchen, maar onze gids besloot dat we eerst nog even naar de Butterfly Garden zouden gaan. In de overdekte tuin kun je allerlei verschillende soorten prachtige vlinders onderscheiden. Hier hebben we ook schorpioenen, neushoornkevers, slangen en leaf-frogs gezien. Lunch! Na alle restaurants te hebben bekeken werd het... KFC! Haha, we hebben er nog buikpijn van. BAH! Na de lunch zijn we doorgereden naar de strawberry-farm en hebben we een lokale markt bezocht. De dag liep langzaam op zijn einde en voordat we de grootste Chinese tempel van het gebied zouden aandoen, hebben we nog een Maleis museum bezocht. Onderweg van het museum naar de tempel, zagen we vanuit de jeep (ons vervoer voor deze dag) een aap klauteren overelectriciteitsdraden. Het was een komisch gezicht, hij kreeg maar geen grip op de gladde draden. Waarschijnlijk aan het oefenen voor het circus, haha. Onze laatste stop was zoals gezegd, de Chinese tempel, met een hoop gigantische (nep-) gouden beelden van allerlei soorten goden. Het mooiste was dat we rechtstreeks in een boeddhistische dienst terecht kwamen. Een mooie afsluiter van de dag! Hierna weer afgezet bij het guesthouse en even een tukkie gedaan op onze prehistorische bedden. Daarna in een, jawel....., Nederlands restaurant gegeten. Met een menukaart die ook volledig in het Nederlands was geschreven. Tenues van het Nederlands elftal, wuppies en vaantjes van Ajax en PSV sierden het interieur. Terwijl Nick en Simon non-stop op de tv's draaiden (haha!) hebben we alweer heerlijk gegeten. Dus ook een stukje Nederland in Maleisie, hoe bizar! Morgen met de bus naar Kuala Lumpur, dus weer een lange rit voor de boeg. Nu lekker slapen... hopen we!

Liefs, Nick & Priscilla

Thessa

Hmmm, weten jullie zeker dat jullie 'kip' hebben gegeten bij een Chinees-achtig restaurant?! Het zou zomaar eens wat anders kunnen zijn, zoals varkensneus :-) !
Prachtige verhalen, super om te lezen en zo zijn we er toch een beetje bij.
Veel liefs, Thessa

Margreth & Cock

Wat zullen jullie straks thuis weer lekker slapen op jullie heerlijke zachte matras. Maar wat weer een schitterend verhaal van de afgelopen dagen. Dat jullie daar nog tijd voor vinden. Wat jullie allemaal op zo'n dag doen is al behoorlijk wat. En wat een giller dat jullie daar ook nog in een Nederlands restaurant terecht kwamen. Nick zal zich daar wel gelijk thuis hebben gevoeld met de AJAX versiering.Haha.
Slaap lekker en morgen gezond weer op, zodat jullie weer na een lange reis weer een mooi verhaal kunnen schrijven over Kuala Lumpur! Dikke kussssssssssssss

Peter & Margot

Vanuit het boeddhisme gezien is een hard matras ideaal. Het is even wennen, maar toch..............Volgende keer eerst maar een tijdje aan Yoga doen op een matje, haha. Of misschien een tijdje naar een boeddhistisch klooster.
Wat een mooie avonturen beleven jullie. We zijn heel nieuwsgierig naar de foto's.

Dikke kus van ons.