Nick & Priscilla in Azië

Van warme, witte stranden naar natte, groene Highlands

Weer een even geleden dat we wat hebben geschreven, maar we waren zo lekker aan het relaxen dat we ons even helemaal op een andere planeet waanden. En nee niet door de Shisha's hahaha. Die waren alleen voor de (aardbeien en sinaasappel)smaak. Nick heeft ondertussen zijn tweede boek uitgelezen (ja, Anne ook die van jou

Wink
). Verder hebben we ook gesnorkeld en hele mooie vissen gezien. Zelfs twee haaitjes (Black Tip Reef Shark, van ongeveer 80cm of langer). We hebben iedere avond heerlijk in het World Cafe gegeten, beef, Red Snapper, Zeebaars en Tiger Prawn. Alles van de barbecue, echt we hebben nog nooit zo lekker van de barbecue gegeten. De vis kwam rechtstreeks uit de Zuid-Chinese Zee en de beef smaakte alsof de koe net vers geslacht was. In Coral Bay zijn we twee nachten verbleven, maar nadat we 1 nacht in een goede kamer hadden geslapen, moesten we daarna verhuizen naar een budgetkamer. Niet uit vrije wil, maar omdat de andere kamers voor het weekend helemaal vol zaten. Die budgetkamer was totaal geen succes! Alleen wij hadden met onze domme koppen de kamer al voor twee(!) nachten betaald. Nadat we de budgetkamer hadden gezien, zijn we direct doorgelopen naar Long Beach, om te vragen of ons kamertje nog beschikbaar was. Wonder boven wonder (een pak van onze harten, haha) was precies dezelfde kamer nog vrij. We hebben de kamer gelijk voor nog twee nachten geboekt en zijn teruggegaan naar de receptie bij Coral Bay, want we wilden uiteraard ons geld terug (we blijven toch Nederlanders he). Ze vonden het niet zo leuk dat we gingen, maar ons geld hebben we teruggekregen. Over Long Beach is alles gezegd, we hebben daar nog twee heerlijke dagen gehad en zijn vandaag (16-7) met een mini-bus naar de Cameron Highlands getrokken. Dit begon ook alweer lekker, de busmaatschappij waarbij we hadden geboekt had geen busjes meer en die hebben bij een andere maatschappij gevraagd of wij daar mee konden. We zouden om 10.00 uur vertrekken, maar dit werd uiteraard weer een half uur later. Ook zat het busje weer overvol, alle plaatsten waren bezet (10 in totaal), maar iedereen had een koffer en wij twee backpacks. Alleen er was maar plaats voor 3 of 4 koffers. De koffers werden overal op, onder en tussen geplaatst, dus jullie kunnen je weer voorstellen hoe dat eruit zag. De reis zou 4,5 uur duren, maar na 6 uur kwamen we uiteindelijk pas aan (16.00 uur lokale tijd), inclusief overstap. Dit kwam ook omdat het in de Cameron Highlands met bakken uit de lucht kwam. Maarja we zijn weer veilig gedropt bij een prima guesthouse! We kunnen alleen geen fotos plaatsten want de computer is dicht getaped
Surprised
. We hebben voor morgen een trip geboekt waarbij we (als het goed is) alles gaan zien, wat er te zien valt. Het is hier heel groen, nat en bewolkt, maar wel een aangenaam (koel) temperatuurtje. Wel even wat anders dan die hitte afgelopen week, wat overigens ook best lekker is (eigenlijk toch stiekem wat lekkerder, omdat we al genoeg kou en regen in Nederland hebben). Wat gaat de tijd toch snel! Belachelijk. Helemaal niet leuk. Over iets meer dan een week zetten we weer voet op Nederlandse bodem. Nou wij gaan dus nog even verder GENIETEN, want voor je het weet zien we jullie bleke koppies weer (hahaha, nou ja wij zijn ook niet echt bruin geworden, omdat we voorzichtig om zijn gegaan met de zon). We gaan zo even een restaurantje opzoeken.

Tot snel!!! We missen jullie.

Dikke kus, Nick & Priscilla

Margreth en Cock

Hoi highlanders,
We zijn blij om weer wat avontuur te lezen.Jullie schrijven dat de tijd zo snel gaat maar dat is niet zo vreemd als je zoveel onderneemt. Hier is het nu weer even droog maar wij hebben hier ook al aardig wat hemelwater gekregen.
Als het allemaal klopt wat ze zeggen dan komt er na a.s weekend beter weer .Dus als jullie thuis komen schijnt hopelijk de zon. Wat eten jullie toch allemaal lekkere dingen. Wel fijn dat jullie dat ook allemaal lusten. Het was ook weer een heerlijk busritje van 6 uur! Ach ja, je moet er wat voor over hebben . Maar door deze trips komen jullie wel op de mooie plekken.Nou kanjers veel plezier de komende dagen daar in de bergen!
(en niet te hoog he)Dikke kusssssssss

De witten

Heerlijke verhalen....en wat genieten jullie zeg..! Echt heel leuk om te lezen. En wat eten jullie daar goec dat is heel wat anders dan onze bloemkool. Wij hebben inderdaad bleke koppies want wij heten niet voor niets de "Wit".....zo slecht weer hier dus geniet nog maar met volle teugen daar...!!! Liefs de witten (????)

Enzo

Het heeft hier gister werkelijk 24 uur achter elkaar geregend. Nier normaal man. Dus blijf voorlopig maar lekker daar. Jullie zouden wel eventueel wat foto´s naar mij kunnen mailen :D tot snel x