Nick & Priscilla in Azië

From Hell to Heaven

Rond 13:00uur vertrokken we uit Tangkahan. Benny van Linnea Resort had een chauffeur geregeld. Benny had de chauffeur instructies gegeven, want we wilden graag naar het hotel dichtbij het vliegveld. En aangezien het chaos is in Medan, leek het ons beter dat we direct naar een hotel gebracht zouden worden. De chauffeur sprak serieus geen woord Engels. Ook met handen en voeten praten was geen succes. Wat een rit van max. 4,5 uur had moeten zijn, werd uiteindelijk 6 (!) uur. Onze chauffeur kon het hotel namelijk niet vinden. Hij bleef maar rondjes reiden door de helse stad. De straten hebben geen namen, ze staan vol met mensen, kraampjes, rotzooi en auto's. Dus om nou zelf te gaan zoeken.... Maarja, met de chauffeur viel ook niet te communiceren. uiteindelijk is hij het gaan vragen en is Priscilla uitgestapt om wat wijzer te worden. Een andere man bood aan mee te rijden en te helpen. Pffff eindelijk kwamen we aan bij hetbeloofde hotel....... 5 sterren! We liepen de lobby - een oase van luxe en rijkdom - binnen. Wij zeiden tegen elkaar: dit kunnen wij nooooit betalen! Nick vroeg naar een available room en de prijs.... 3.900.000 IDR (330 euro)! Hahaha wat een grapjas die Benny. Maarja, er was geen goedkopere kamer beschikbaar, alleen deze suite. We zijn onmiddelijk naar buiten gelopen. Het was inmiddels donker. We liepen naar een agent. Hij wilde ons graag helpen, maar ook zijn Engels was slecht (hij deed wel zijn best!). Een man op een moter hoorde ons met de agent praten en schoot ons te hulp. Ook een jonge vrouw hielp ons. Zij gaf ons de naam van een standaard hotel, 5min bij het vliegveld vandaan. Perfect! Pardede Hotel it is! Nick ging inchecken en kwam erachter dat we ook nog een korting van 200 000 IDR kregen voor de Deluxe Room. Na het inchecken even goed gegeten en daarna even op internet gezeten. Op de kamer hebben wij nog even een traditionele massage (1uur voor 7.5 euro pp!!) besteld. Heerlijk! Maar die twee vrouwtjes waren af en toe best hardhandig. We konden het in ieder geval goed gebruiken na de intensieve jungle trip!