Nick & Priscilla in Azië

Tarzan & Jane in the Jungle

Vroeg op dus! Het is zo ver. Vandaag orang-oetans en andere apensoorten spotten! Half 9 gingen we richting 'the top end' of Bukit Lawang om met een kayak de rivier over te steken. Vervolgens zijn we een stuk omhoog geklommen naar het feeding platform, waar de orang-oetans worden gevoerd. Daar zagen we de eerste orang-oetans! 2 vrouwtjes met hun jong.

Toen we aan deze trek begonnen hadden we nooit gedacht dat het ZO zwaar zou zijn. We hebben geklommen op de meest onmogelijke plekken en het dalen op de steile hellingen was ook uitdagend. De wortels van de bomen hadden een soort trap gevormd, dus op die manier konden we klimmen en dalen. Maar nietgemakkelijk. Het was het allemaal waard, want we hebben alle apensoorten (orang-oetan, Thomas Leaf Monkey, White Hand Gibbon, Long Tailed Macaque, Short Tailed Macaque) gezien op de Black Hand Gibbon na. We hebben wel 5 orang-oetan vrouwtjes gezien met hun jong, inclusief Mina. Zij is het agressieve vrouwtje en zij heeft ons achterna gezeten, waardoor we moesten rennen door de jungle. Niet te doen!! Onderweg kwamen we een groep tegen die we hebben gewaarschuwd. Zij moesten ook rennen naar beneden. Op een gegeven moment liepen we terug en daar was ze weer! Dus weer rennen! Onze Guide heeft haar weggedreven met een ananas. Maar alledrie de Guides waren bang (incl. de twee van de andere groep). Mina heeft namelijk over 200 mensen gebeten en ook twee van deze guides zijn gebeten. We hebben de littekens gezien in hun arm en been. Pffff dat zag er niet goed uit. Dat maakte het nog spannender. De adrenaline stroomde door ons lichaam.

Daarna was het nog een flink stuk dat wij moesten hiken, om bij de rivier te komen waar vandaan we hebben geraft met 2 guides in 3 tubes die aan elkaar gebonden waren. Wat een ervaring! Zeiknat waren we. Sommige stukken waren best ruig, maar we zijn heel aangekomen bij ons guesthouse. We werden in de achtertuin afgezet.

Toen even lekker slapen voordat we gingen eten. Later kwam Jansen de beeldhouwer weer langs en hebben we een mooi masker gekocht van Mahony hout. Vervolgens hebben we naar de talentvolle John geluisterd. Ongelooflijk hoeveel liedjes hij kan zingen en spelen op zijn gitaar. Allemaal zichzelf aangeleerd en van toeristen geleerd. Zelfs Anouk en Guus Meeuwis zong hij! Nick en John hebben nog een tijdje gezongen samen en daarna zijn we naar bed gegaan. Onze laatste nacht in Bukit Lawang! Morgen (3 juli) zullen we in Tangkahan aankomen.

Margreth en Cock

Hey Tarzan en Jane,
Wat een verhaal zeg,bij het lezen leek het wel of ik een spannende film zat te kijken.Achterna worden gezeten door een oerang oetang, een ervaring om nooit meer te vergeten.Wat een avontuur!!Waar zijn de bijbehorende foto's???? Erg benieuwd! Leuk weer wat te hebben gelezen.
Tot snel. Dikke kussen voor jullie!xxxxx